Full of Vitality

Where your mind has been your body can go

Wellness – och så det där med att hinna leva

Under hela mitt liv har jag varit intresserad av friskvård och fitness.

Jag älskar att hjälpa människor att hitta sätt att leva ett friskare och mer balanserat liv. Det är lätt att känna sig överväldigad av allt du vill göra och av allt du känner att du bör göra. Häromdagen träffade jag en vän som var väldigt stressad. Hon är en förälder med tre små barn och som arbetar heltid. Hon berättade om allt som var inpressat i hennes kalender och tillade – ”. Ja, och så bara måste jag träna också, jag känner mig så skyldig för allt jag åt igår.” Jag kunde verkligen känna hur stressad hon var och tänkte på det efteråt.

Att äta bra, motionera och ta hand om dig själv på alla sätt är verkligen något jag rekommenderar. Frågan är, när ”behov” blir viktigare än kvaliteten på livet och när träning är något som ökar stressen snarare än att minska den, vad är det rätta och bästa då? Jag själv arbetar ständigt med att finna balans och strikta dieter och rigorösa träningsscheman passar inte mig. Jag är fortfarande noga med att äta bra och jag älskar att hitta nya recept och nya smaker. Motion är avgörande för hur jag mår, men exakt i vilken form eller vilken dag jag ska träna, det  låter jag min kropp avgöra.

Jag har alltid haft en tendens att sätta upp allt för höga mål, eftersom att jag så gärna vill uppnå dem. (Jag kommer att skriva mer om detta i ett annat blogginlägg). Men i år planerar jag att sätta rimliga mål som jag kan och kommer att uppnå.

Jag har bestämt att det viktiga är att ha tid att faktiskt leva livet!

Lämna en kommentar

Information

Detta inlägg publicerades på 4 januari, 2013 av i friskvård, träning, wellness och märktes , , , , , , , .